2013. november 15., péntek

KSJ és a KBS World

1800 látogató :) Köszönöm, hogy megtiszteltek!

Szeretném megosztani veletek a gondolataimat ezzel a versennyel kapcsolatban. Nem szeretnék ujjal mutogatni a nyertesekre, és gyűlölködésre átadni a lelkem, mert nem én lettem a befutó. Egyszerűen csak ki kell írnom magamból, másfelől pedig buzdítani mindenkit, hogy ha elakarjuk érni a céljainkat, akkor induljunk el. Elég az első tíz lépést látnunk, aztán már a következő tíz fog formálódni a szemünk előtt. De meg kell tenni ezeket a lépéseket.


KBS videó verseny avagy Én vagyok Korea legnagyobb fanja!

A verseny sokkal előbb nyilvánossá vált, mint ahogy én észrevettem.  Egyszer talán posztoltam is, de őszintén szólva csak átfutottam a szöveget és máris elfelejtettem. Mondhatom, hiba volt.
Az utolsó héten tudatosult bennem az Indeed Korea csoport által, hogy én bizony nem vagyok hajlandó kihagyni ezt a lehetőséget, így még aznap összehoztam a kis háromfős csapatomat, hogy az ötleteinket bedobva próbáljunk az élre törni. Egy hét nem sok idő, és pont azt az időszakot kaptam el, mikor a legtöbb házi feladat és egyéb teendő gyűlt fel mind a hármunk részéről, de kitartóan és nagy lelkesedéssel fogtunk hozzá. Az ötletekkel nem volt baj, bedobáltuk egy képzeletbeli kosárba, ahol hosszú válogatás után, megfontolásokkal, kiselejteztük. Elsőként felállítottuk a koncepciót, mi az amit megakartunk mutatni a videón keresztül és elvetettük azokat az ötleteket, amik nem passzoltak azonnal a kirakóba. A felvételeket már másnap megkezdtük, a legutolsó felvételek pedig szombaton és vasárnap kerültek hozzá a nagy egészhez, leküzdve számtalan technikai malőrt. A koreai órám szombaton volt, ott felvettünk egy fél órát, amiből később kivágtuk a kevésbé szerencsés részeket. A hét minden napján filmeztünk, vasárnap pedig az utolsó fázisként felvettem az élőfelvételt, és szinte azonnal küldtük is át a csapatom szerkesztőjének, aki gyorsan hozzátette a nyersanyaghoz. Nem mondom, kevés időnk volt és annál nagyobb sietséggel csináltuk. Talán ezért nem volt szerencsés. Talán azért se, mert annyira másfelé indultunk el mind a hárman, hogy nehéz volt, mivel mindháromban voltak nagyon jó lehetőségek, és kevésbé jók. Talán azért se, mert túl sok anyagot vettünk fel, és nem volt teljesen összeszedett.
Az eredményhirdetés, két hét múlva, 2013. november 15.-én került ki a KBS oldalára.
Sok videón rágtuk át magunkat, az alatt a két hét alatt, próbáltuk elemezni mások videóit, sokkal inkább szakmai szemmel nézni, hogy mi az, amit ők is nagyon eltaláltak és mi voltak az általános hibák. A sajátomat nehéz volt bírálnom, mert hazudnék, ha azt mondanám, hogy nem voltam elájulva a sajátomtól. Így volt. Több okból. De amellett, akik megnézték, és hozzátették az ő javaslatukat, kritikájukat, mindegyiket elfogadtam, és többszöri újranézés után, megláttam azokat a hibákat, amikre felhívták a figyelmemet.
Nagyon sokat izgultunk emiatt. Családtagok, barátok buzdításait olvastam nap, mint nap és a szemem előtt valóban csakis az első helyezés lebegett. Nem maga a konkrét első hely, hanem maga az út. Mert az út fontosabb volt számomra, mint a legtöbb dolog általában. Próbáltam nagyon pozitívan hozzáállni a dolgokhoz, bevonzani a siker kulcsát, de a nagy hal, elúszott. Talán pontosan megvolt ennek az oka, amiért a harmadik helyet vittem el, további  30 társammal együtt, de egyedüli magyarként kerültem fel a tabellára, és a harmadik helyezést nézve, Németország, Lengyelország, Szlovákia és ismét Németország után, Magyarország következett. 
Tudom, hogy talán nem fognak egyet érteni velem az olvasók, és talán hálátlannak titulálnak, de nem voltam olyan mérhetetlenül boldog, mint amilyen lehettem volna. Maga a tény, hogy én képviseltem az országunkat, több mint 3000 nevezővel, és 100 országgal, büszkeséggel tölt el. De belül ott van az a kis fullánk, ami nem hagy nyugodni még egy ideig. A sikert nem jön könnyen, de könnyen akarjuk. Én is így voltam és vagyok vele.
Feltettem a kérdést, hogy miért az a videó nyert, amelyik. A két hölgy, Franciaország és Palesztina lett a kiválasztott. Hosszasan átgondoltam a koncepciójukat, és a kivitelezésüket. Miben voltak jobbak, mint én? Elsőként abban, hogy a videójuk koncepciója egyszerűbb volt, de mutatósabb. Nem akarták olyan görcsösen megváltani a világot vele, ahogy én tettem. Én, mindent egy lapra tettem fel. Meg akartam mutatni mindazt, amit hirtelenjében összeszedtem.  Miért én vagyok Korea legnagyobb fanja? Ezért és ezért meg ezért, és talán ezért is…
A palesztin lány, a maga egyszerűségével, jóságával és ártatlan kisugárzásával készítette ezt a videót. Nem voltak benne sallangok, főzött és egy teljesen egyszerű napot mutatott be. Csak egy nap volt, amibe belevegyült Korea. Mikrofonnal, nagyon jó minőségűvé varázsolta a narrációt. Ha jól emlékszem Betlehem utcáit járta, ahol graffitikkel tarkított utcákon, mutatta meg az egyik koreai graffitit. Nem volt sablonos.
A francia lány pedig a két leadert választva, G-Dragont és CL-t mintázta magára, megtanulva a koreográfiákat, előadta az Eiffel-torony előtt. A látvány csodálatos volt, az Eiffel-torony teljes mértékben festői volt, a sok turistával, és azzal a hangulattal, amit sugárzott. Az, hogy szerintem a videó sokkal inkább kitért arra, hogy a kpop fanja a lány, semmint magának Koreának, amihez annyi minden beletartozik a kultúrán át, a zenén keresztül az ételig, az csak az én látásmódom.  A zsűrinek tetszett, értékelték a Michigo és a Baddest Female francia átdolgozását, így, őt illette az első hely és a csodás álomút Koreába.
A tanulság abszolút levehető volt számomra ezek után. Néhány tábla csokit elmajszolva, pedig már kevésbé éreztem magam elkeseredettnek. Várom a következő megmérettetést, ahol majd sokkal összeszedettebben, egy precízebb, választékosabb koncepciót állítunk fel, a videókat pedig nem egy hét alatt vesszük fel, hanem rászánjuk az időt majd. Ötleteim mindig is lesznek erre a témára, miért én vagyok Korea legnagyobb fanja. De nem is fan, hanem tisztelője. Sok mindenért, ami elhangzik a videó alatt.
Örülök a lehetőségnek, és annak is, hogy végül mégis jelentkeztem. Azt gondolom, oka van, amiért nem sikerült.  Vagy szimplán egy jel, hogy ez önmagának nem a vég, hanem egy kezdet. Kitudja.

                                                                                                                                   K.S.J

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése