2013. október 19., szombat

A kis sárkány meséi -Xiaolongimnida bemutatkozik

Xiaolongimnida neve sokaknak ismerősen csenghet, hiszen állíthatom, a legjobban összeszedett Ázsia-kutató blog, mindenféle nagyszerű információkkal és cikkekkel. Doramák és zenei kritikák,vélemények mellett a koreai konyhával is megismerkedhetünk, továbbá egy másik kitérővel akár a koreai nevek útvesztőjében találhatjuk magunkat. Nagyon koreai, és nagyon informatív. Xiaolongimnida, mint kifejezés ma már számomra abszolút egyenlő Koreával. Blog, és egy kicsit több.
Olvasásra fel, mert ő következik!

1. Kérlek, ossz meg velünk néhány alapvető dolgot magadról!
- Magamról annyit, hogy szeretem a nyelveket, szeretek más kultúrákból való emberekkel beszélgetni, új dolgokat megismerni, utazni és szeretem a zenét.


2. Hogyan jött számodra Ázsia szeretete? Hogyan jutottál odáig, hogy blogot kezdj vezetni?

-
Korábban a törökökkel foglalkoztam igen sokat, ami szintén egy (közép)ázsiai kultúra. Ázsia Kínával került képbe három éve, egy Jet Li-film kapcsán, aminek a végén hallottam egy Jay Chou-dalt, és így indult az érdeklődésem. A blog hirtelen ötletből született, mert amikor infókat kerestem, Ázsiáról alig találtam valamit magyarul.3. Mindannyian tudjuk, hogyha Ázsiáról akarunk egy ténylegesen bővebb infót, akkor a te blogod a megfelelő hely. Gondoltad volna, hogy ilyen népszerűségnek fog örvendeni a blogod?



-
Nem gondolkodtam ezen, amikor indítottam, azt hiszem sokat lendített a dolgon, hogy annak idején sokszor címlapra tette a posztokat az Origo. Abban azért biztos vagyok, hogy nem az egyetlen információforrás :)

4.Rengeteg információt osztasz meg a blogon nap,mint nap. Tematika szerint dolgozol, hogy egy adott nap erre a témakörben keresel információkat, vagy hogyan alakul egy nap a blogszerkesztésben?


-
Ahogy alakul. A blogolás hobbi, nem akarok belőle munkahelyet csinálni. Ha érdekeset látok, olvasok, azt megosztom. Olyat szoktam, hogy elmentek magamnak érdekes cikkeket későbbre mint lehetséges témát közelebbi megvizsgálásra. Sokszor fordul elő az is, hogy olyasmiről írok másképpen a blogban, amin éppen a Wikipédián dolgozom. Így születtek például a cikkek a koreai örökségvédelemről, vagy most legutóbb a koreai névadásról.5. Te mit szeretnél igazán látni Koreából? Mi az a hely, ahová mindenképp elszeretnél jutni?
-
Nem tudok egy helyet kiválasztani, szívem szerint mindent megnéznék, amit csak lehet. Ha muszáj választani, akkor Csedzsu szigete lenne az, azt hiszem.

6. Ha jól emlékszem, Hong Kongban voltál nem régiben. Tudnál mesélni egy kicsit az élményeidről? Mennyire volt más? Mi volt a pozitív/ negatív oldala?

-
Nekem nagyon tetszett. Sokan vannak, zsúfoltak az utcák, más negatívumot nem tudok mondani. Én az a típus vagyok, aki könnyen hozzászokik az idegen környezethez, nekem nem jelentett gondot se az étkezés, se a közlekedés, amit mások emlegettek problémaként. Nagyon multikulti hely, és szép is. A zsúfoltságot meg meg lehet szokni. Talán csak a tájfunokhoz nem tudnék hozzászokni, nem szeretem a szeles időt, de hát nem lehet minden tökéletes, nem igaz? :)

7. Hogyan állsz a koreai nyelvvel? Jó pár posztodban láttam, hogy érted a nyelvtani szabályokat. Gondolkozol egy TOPIK nyelvvizsgán esetleg? Honnan szerezted a tudást?:)



- Nem tartok én még a TOPIK-nál Egy ideig tanultam a Koreai Kulturális Központban, de jórészt könyvből, az internetről és a sorozatokból tanulok. Utóbbiból valószínűleg többet, mint a könyvekből valaha is fogok. Majd egyszer meg fogom próbálni a TOPIK-ot is. Jövő ilyenkorra talán sikerül eljutni odáig.

8. Nagyon sok kritikát/jellemzést olvastam már tőled a zenével és a drámákkal kapcsolatban. Melyik az a szám és dráma amit kiemelnél? Miért?

- A legkedvesebb dorama mindenképp a Secret Garden, bár most vészesen megközelítette a Master's Sun a pozíciót. Azért az SG, mert eddig ez volt a, ami leginkább lekötött, amit már 20x láttam, de 21-szerre is megnézném simán. Legkedvesebb dal? Hú, ez nehéz, mert ez mindig változik, aktuális hangulatom szerint. Olyan szokott lenni, hogy hetekig végtelenített szalagon megy egy dal, ilyen volt például a Bigbang Blue-ja, vagy most ami nem megy ki a fejemből, a T-ara Number9-ja. A DBSK Bolerójával bármikor meg lehet ríkatni és akármikor táncra perdülök, ha meghallom a Block B Nillili Mambóját.
9. Mik a terveid a jövőre nézve? Merre halad majd tovább a Xiaolongimnida?

-
Nem tudom. Őszintén. Megyek az orrom után és majd meglátjuk. Távlati tervként szerepel egy névváltás és egy saját domain, mert a keresőszavakból úgy tűnik, a xiaolongimnidát nehéz megjegyezni. Mivel nem számítottam ezres olvasóközönségre, nem gondolkodtam a blog létrehozásakor azon, hogy mennyire olvasóbarát ez a név, egyszerűen csak tetszett.

10. Mit gondolsz, hová tart a k-pop kultúra? ( Ezt most arra értem, hogy egyre inkább bejönnek nyugati elemek lásd Skrillex féle hangtorzítások. )

-
Ezt a kérdést lepasszolom zeneértőknek. Én csak mezei hallgató vagyok. Azt tudom, hogy engem idegesít a sok dubstep, amit manapság használnak nyakló nélkül, meg hogy már balladát se lehet csinálni rapper közreműködése nélkül, de azt nem tudom megmondani, hogy milyen irányt fog venni a K-pop. Remélem, hogy nem nyugatiasodnak el túlságosan.

11. Szeretnél-e hosszabb távon kint élni Koreában?

-
Naná. Nem biztos, hogy bejönne, de kipróbálnám, ha lenne rá lehetőségem.12. Mit látsz igazán vonzónak Koreában? Mi az, ami abszolút megfogott téged ebben a csodálatos országban?

- Ki fognak nevetni az olvasók, de nekem a nyelv tetszik. Alapvetően mindig a nyelv hangzása az, ami vonz egy kultúrában. aztán persze sok apróság hozzájön, például tetszik, hogy tisztelettel bánnak egymással, ugyanakkor azzal is tisztában vagyok, hogy ez csak a felszín, mert a tisztelettejes megszólításon túl azért ott is ütik-verik egymást az emberek, a netizenek ócsárolják egymást és ott is lenézik a szegényeket, vagy kiközösítik a külföldieket. Tetszenek a kultúrájuk egyes elemei, a művészetük, az építészet, a ruházkodás. Persze tetszenek a pasik is, nagyon vonzóak, külsőre. (Más kérdés, hogy patriarchális társadalom lévén valószínűleg 10 percig sem bírnám egy átlagos koreai pasi mellett). Szóval, nekem a nyelv tetszik nagyon, a hangzása, valami gyönyörűséges a fülnek.

13.Külföldi oldalakon is publikálsz, olvasói találkozókat szervezel, tehát abszolút aktív vagy. Munka mellett, magán élet mellett mennyire nehéz ez?

-
Nem könnyű, de nincs jogom panaszkodni, magam választottam, senki sem kényszerít rá.
 

Hát zárásként, minél több posztot, még több olvasót kívánok neked! És nagyon köszönöm, hogy válaszoltál a kérdéseimre !
- Köszönöm én is :) !

                                                                                                                            K.S.J


További kapcsolódó linkek
Xiaolongimnida blog

1 megjegyzés:

  1. Haha! Nagyon egyet tudtam erteni azza, amit attol irtal, hogy manapsag mar ballada sem szulethet rapper nelkul...:)))Udv, es tovabbi sok sikert a blogodhoz!

    VálaszTörlés